Kia Ora! - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Wessel - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Wessel - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Blijf op de hoogte en volg Wessel

08 December 2013 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Kia Ora!

Waar was ik gebleven.
In Rotorua ben ik een extra dag gebleven om daar Hobbiton te bezoeken. Een super dag was dat, super weer met het lopen over de gebruikte set. Daarna ben ik de volgende dag op een nieuwe bus gestapt met een hele leuke groep. Deze groep is samengebleven tot Queenstown, bijna twee weken.
Na Hobbiton zijn we naar een lake geweest. Hier hebben we echte traditioneel bereid eten gehad, gestoomd maar erg lekker. Vervolgens zijn we doorgereden naar een van mijn favoriete bestemmingen en onderdelen van de vakantie, de Tongario Alpine Crossings, bevat oa Mt. Doom. Dit is een 7-8 uur wandeling die erg mooi schijnt te zijn. Helaas was het weer zo slecht dat we deze niet konden doen. Daardoor wel een heerlijke relax dag gehad. In hoog tempo zijn we doorgereden naar Wellington om daar de volgende dag de ferry te pakken naar Picton en door te rijden naar onze twee overnachtingen in Abel Tasman. Vanwege het heerlijke weer had ik de mogelijkheid om een combi te doen met zeilen en wandelen, waar we onverwachts een groep dolfijnen tegen kwamen. Al met al een heerlijke dag. Na Abeltasman zijn we doorgereden via veel plaatsjes, en een overnachting, naar opnnieuw twee overnachtingen. Deze twee overnachtingen vonden plaats bij Frans Jozef, schitterend stukje natuur. Op de dag na de aankomst heb ik, 30 km verder op, op Fox Glacier geskydived. Een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.
Na Fox is eigenlijk de rest een beetje saai geworden. Maar desalniettemin was het erg gezellig bij lake Wanaka, waar we een boot, met drank, ter beschikking hadden. De volgende dagen waren eigenlijk Queenstown voor een nacht, Milford Sound er interessant maar tegenvallend, en de zuid/oost kust van NZ. Daarna weer een nacht in Queenstown en toen met een beetje geluk snel richting Mt. Cook.

Ook deze keer is het helaas niet mogelijk om foto's up te loaden van mijn camera. Ik geef het bij deze ook op. De foto's komen pas als ik terug ben. Er is wel een foto van mij in de lucht tijdens het skydiven.

  • 08 December 2013 - 09:32

    Jenno:

    Leuk om weer van je te horen. We hadden net tegenelkaar gezegd hoe zou het met Wessel zijn, zou hij het fijn hebben en toen kwam de mail. Fijn om te lezen dat je geniet en dat je leuke mensen om je heen hebt. Helemaal te gek dat je dolfijnen hebt gezien. Hier gaat alles zijn gangetje, Josefien hoopt in jAnuarie haar diploma in ontvangst te mogen nemen, met marije gaat het de goede kant op, moeten geduld hebben maar ze heeft helaas nog wel buikpijn. Ilse gaat in januari meedoen aan her Friese kampioenschap jazz dance en ik mag meedoen aan een grote tv show van de postcodeloterij waar veel geld te verdienen is. Een soort een tegen 100. Jammer van de foto's maar ook Wilco Postmus had daar last van. Als je thuis bent komen we snel langs om ze te bewonderen. Tot horens de terpjes

  • 09 December 2013 - 22:47

    Baukje:

    Het lijkt me daar heerlijk! Fijn dat je zulke leuke mensen ontmoet en met hen soms een tijdje optrekt. Jammer dat je geen foto's kunt laten zien, maar die ene in de lucht is geweldig, de rest zien we later wel.
    Sinterklaas is weer het land uit, heb je hem nog gezien? Nu op naar de kerst onder de zon, lekker! Wij naar de sneeuw, tot schrijfs Baukje.

  • 10 December 2013 - 11:00

    Gerrit:

    Hoi Wessel.Dit is wel wat anders dan elke dag naar Groningen naar de Hanzehoge school of naar Walibi. zo te lezen heb je het wel naar je zin.Tot het volgende bericht.Groet Van Gerrit.

  • 14 December 2013 - 20:24

    Eise:

    He Wessel!

    Echt heel vet dat je deze reis onderneemt, zo te lezen een geweldig ervaring. Zoals je weet was ik graag met je meegegaan, maar het werk laat het helaas niet toe. Probeer alles eruit te halen en kijk uit naar je volgende bericht!

    Greetz Eise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wessel

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 3808

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 19 Februari 2014

Down Under & South East Asia

Landen bezocht: