Somewhere down under - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wessel - WaarBenJij.nu Somewhere down under - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wessel - WaarBenJij.nu

Somewhere down under

Blijf op de hoogte en volg Wessel

02 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Allereerst, nogmaals gelukkig nieuw jaar. En dan meteen maar terug naar mt. cook. Een prachtige omgeving.
Na mt cook zijn we verder gegaan naar rangitata. ergens in de middle of nowhere. Maar met drie hoog stapelbedden, een interessante overnachting. Daarna door naar kaikoura, een niet erg interessant. vervolgens weer door naar Wellington voor een paar nachten. Een schitterende stad met mooie natuur in de omgeving. Maar de leukste activiteit was toch wel de hobbit 2 kijken in de bios waar ook alle wereld premieres werden gehouden voor de lord of the rings. wat een super beeld- en geluidskwaliteit! de film was ook leuk. Na Wellington door gereden naar het tongariro national park voor de wandeling. Deze keer zat het erg mee met het weer. Wat een uitdagende maar ook schittterende wandeling. Met name de eerste paar km over de devil's stairs waren erg zwaar, zie naam. ben hier ook zwaar verbrand geraakt, helaas. Na het national park doorgereden naar Auckland voor 1 nacht en toen opweg naar het avondtuur deel 2 Australia.

In Sydney maar twee nachten verbleven. Het is een enorme stad, maar van wat ik gezien heb niet aan mij besteed. Dus zsm door geraced naar Newcastle een klein stadje vlak boven Sydney. Hoewel het daar erg warm was, 38 + graden, zat ik in een super hostel, erg klein maar heel gezellig. Ik ben hier een paar dagen gebleven, beetje wennen aan de warmte. Daarna door gereden naar port Macquarie, ook een klein stadje maar met meer leven, hier ook kerst gevierd aussie style. Oftewel bbq en een hoop gezelligheid . Vervolgns door naar Coffs Harbour, op de reis ondevonden hoe erg een monsoon kan zijn, eenmaal tijdens de rit en enmaal op het busstation. Je kan nietverder dan tien meter kijken en takken worden van de boom geregend, ook locals vonden deze storm erg naar de maastaven. De volgende stop was Byron Bay voor een paar dagen en new years eve. Daar wel lekker kunnen koken door vertrouwd eten van een aldi. Een heerlijke wandeling gedaan door prachtige omgeving. Ook oud en nieuwas erg gezellig. Hoewel de vuurwerkshow tegen viel, wij schieten zelf meer af. Het nieuwe jaar begonnen met een strak blauwe lucht en kayakken opzoek naar dolfijnen. Helaas geen wildlife gezien, maar toch een leuke activiteit gedaan.
Nu in Brisbane naar heel wat vertaging door bosbranden inde buurt van Byron.

Dit was het ook weer. Het volgende verhaal komt vast wel een keer. Met oa airlie beach en harvey bay

Groetjes vanuit Brisbane

• 03 Januari 2014 - 14:26

Gerrit En Baukje:

Wessel de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ben je de aboriginals al tegen gekomen, vast wel kangeroes en koalabeertjes. Groetjes Gerrit en Baukje.